torsdag 14 mars 2013

Uppdatering av 4 veckors dieten

Det är torsdag morgon och dag 5 på dieten. Jag har legat på ett onaturligt lågt kaloriintag dom här dagarna och det börjar sätta sina spår, både positiva och negativa.
 Dag 2 och 3 släppte kroppen ifrån sig en massa vätska. Jag kissade på mig på väg till träningen och när jag kom hem också, TREVLIGT! Greger förmanade mig likt till ett barn, att gå på toaletten innan jag lämnar hemmet vilket jag FAKTISKT hade gjort. Dag 4 så var ordningen återställd. Något annat ännu värre (jag vet att det nog är det värsta som kan hända för många, men jag är så van att ibland kissa på mig efter 2 graviditeter så det är småpotatis för mig! ;)) inträffade också dag 3, nämligen att sömnen blev påverkad.
Jag har upplevt detta tidigare då jag har dragit ner eller ätit mindre kolhydrater, men då har det bara varit positivt. Istället för att behöva sova 12 timmar så behövde jag bara 7-8 timmars sömn. Vad som hände i tisdags var att jag somnade utan att egentligen känna mig trött för att sedan vakna och känna mig drogat pigg. Jag somnade om framåt morgonkvisten och vaknade "utvilad" vid 8-tiden då Phoenix vaknade. Samma sak hände i natt och då beslutade jag mig för att höja upp mitt kaloriintag redan idag.

Jag ligger nu på 1294 kcal per dag istället för superlåga och ohälsosamma 1000 kcal per dag. Får se hur natten blir!

Den här bilden tog Greger i går kväll efter att jag klagat över att jag såg mer vältränad ut efter att jag varit mamma ledig med Aliya (inte tränat på 1,5 år och ingen styrka någonsin) och uppträdde på en hår/modevisning, men om man jämför bilderna så ser man skillnad. Här är det dåligt ljus och ingen kropps olja...
Här var det starkt scen ljus och så var jag inoljad. Jag var SMAL helt enkelt, vilket i och för sig var trevligt det med! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar